• 1403/07/25 - 14:43
  • تعداد بازدید خبر : 45
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه
به میزبانی معاونت بهداشتی دانشگاه؛

سومین جلسه ی ساماندهی دستفروشان مواد غذایی برگزار شد

سومین جلسه ی ساماندهی دستفروشان مواد غذایی و جلوگیری از عرضه مواد غذایی به صورت غیرمجاز به همت گروه سلامت محیط و حرفه ای معاونت و هماهنگی دبیرخانه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان، با حضور معاون بهداشتی دانشگاه و نمایندگان دستگاه ها و سازمان های مرتبط برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه؛ در این جلسه، دکتر سید محمود رضوانی – معاون بهداشتی دانشگاه- با بیان اینکه فعالیت دستفروشان مواد غذایی در سطح شهرها واقعیتی اجتناب ناپذیر است اظهار کرد: با حضور همیشگی مسافران و استقبال جوانان از دستفروشان مواد غذایی مانند کارفودها، ون کافه ها، گاری کبابی ها روز به روز شاهد افزایش تعداد و فعالیت این دستفروشان مواد غذایی هستیم.

وی افزود: آنچه که وظیفه ی حوزه ی بهداشت دانشگاه است، تامین بهداشت فردی دستفروشان و مواد غذایی است که به مردم عرضه می کنند تا سلامت مردم به خطر نیفتد.

دکتر رضوانی با اشاره به اهمیت حضور مسافران در استان در راستای توسعه پایدار گفت: جای جای استان همواره در همه ی فصول میزبان گردشگران و مسافران است و از دستفروشان مواد غذایی استقبال می کنند بنابراین نسبت به حفظ سلامت مسافران هم مسئول هستیم و باید با دقت بیشتر نسبت به حفظ موازین بهداشتی در این فعالان اقدام کنیم.

وی هدف از جلسه مذکور را همفکری برای تنظیم و تدوین تفاهمنامه بر اساس حداقل استانداردهای عرضه بهداشتی مواد غذایی برای این دستفروشان اعلام کرد.

مهندس مهدی جواهرشناس- مدیر سلامت محیط و حرفه معاونت بهداشتی- هم در این جلسه دسترسی به غذای سالم و ایمن را حق مسلم هر فرد دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه گیلان و شهر رشت از لحاظ تنوع غذایی در سازمان یونسکو ثبت شده است و استقبال مسافران و مردم از عرضه مواد غذایی خیابانی قابل توجه است، بنابراین ساماندهی بهداشتی فعالان این عرصه دغدغه ای است که در حوزه ی بهداشت دانشگاه مورد توجه قرار دارد.

وی افزود: رسیدن به تفاهمنامه ای برای ساماندهی بهداشتی دستفروشان و فعالیت آن ها می تواند سلامت مردم و کسانی که مواد غذایی عرضه شده در گاری کبابی ها، ون کافه ها، کارفودها و ...را تضمین کند.

در ادامه ی این جلسه، نمایندگان سازمان های حاضر به ارائه ی پیشنهادات خود برای تنظیم نهایی تفاهمنامه ی فوق پرداختند.

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت بهداشتی
  • کد خبر : 130147
کلمات کلیدی
مائده اسفند مز
خبرنگار

مائده اسفند مز

تصاویر

تعداد نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

آخرین بروز رسانی : 1403/07/25 14:43