• 1403/07/22 - 14:24
  • تعداد بازدید خبر : 99
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه
با حضور رییس دانشگاه؛

همایش خودباوری، همراهی و حرکت ویژه سالمندان برگزار شد

همایش « خودباوری، همراهی و حرکت» به مناسبت گرامیداشت هفته سالمند در معاونت بهداشتی دانشگاه با حضور جمعی از سالمندان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه؛ دکتر محمدتقی آشوبی- رییس دانشگاه- در این مراسم که به همت گروه آموزش و ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی برگزار شد با بیان اینکه پیشگیری از بروز بیماری ها همیشه مقدم بر درمان است، فعالیت بدنی را یکی از مهمترین عوامل در پیشگیری از بروز بیماری ها به ویژه در سنین سالمندی برشمرد.

وی افزود: ارتقای کیفیت زندگی سالمندان مطمئنا با فعالیت بدنی مناسب و کافی رقم می خورد و سالمندان نباید از ورزش و فعالیت بدنی غافل شوند.

دکتر آشوبی بر ارائه ی خدمات متنوع به سالمندان در مراکز بهداشتی تاکید و بیان کرد: با توجه به افزایش جمعیت سالمند استان، تلاش ما اینست که بتوانیم خدمات به روز و متنوعی به سالمندان هم در عرصه بهداشت و هم در عرصه درمان ارائه کنیم.

رییس دانشگاه تصریح کرد: سالمندی مانند سایر بخش های عمر یک انسان باید تجربه‌ای شیرین و مثبت در زندگانی، همراه با سلامت، مشارکت و امنیت باشد.

دکتر سید محمود رضوانی- معاون بهداشتی دانشگاه- هم در این مراسم یکی از اصلی ترین عوامل ایجاد بیماری های مزمن مانند دیابت و فشار خون بالا را کم تحرکی عنوان کرد و گفت: کم تحرکی علاوه بر بروز بیماری های جسمی، منجر به انزوای اجتماعی سالمند و اضطراب وی می شود.

وی افزود: تحرک بدنی و شرکت در فعالیت های گروهی نشاط و پویایی را برای سالمند به ارمغان می آورد.

به گفته ی معاون بهداشتی دانشگاه، بروز بیماری های قلبی و عروقی، کاهش قدرت و توده عضلانی، مشکلات استخوانی، افزایش خطر شکستگی، کاهش تعادل و افزایش خطر سقوط، افزایش وزن و چاقی، مشکلات روانی و کاهش انعطاف پذیری از جمله عواقب کم تحرکی و فعالیت بدنی ناکافی است که سلامت سالمندان را تهدید می کند.

در ادامه ی این مراسم، دکتر رامین شعبانی- عضو هیات علمی دانشگاه و دکترای تخصصی فیزیولوژی ورزشی- تاثیر رژیم غذایی، تمرینات ورزشی و بهداشت روان بر کندکردن روند سالمندی را تشریح و اظهار کرد: فعالیت بدنی مناسب سالمندان می تواند سلامت جسمی و روحی سالمندان را رقم زند.

 دکتر آتوسا رهبر- رییس گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی- هم در این مراسم تاثیر سفیران سلامت سالمند در آگاهی بخشی نسبت به حفظ و ارتقای سلامت این گروه سنی را بسیار مهم دانست و گفت: بهره مندی از سفیران سلامت که در سنین سالمندی هستند برای آگاهی بخشی به گروه سنی خود، می تواند گامی موثر در آموزش سلامت و ارتقای سطح سلامت سالمندان باشد.

در پایان این مراسم، به سالمندان حاضر در مراسم در راستای پویش فعالیت بدنی سالمندان، جوایز و اقلام ترویجی اهدا شد.

  • گروه خبری : اخبار معاونت بهداشتی
  • کد خبر : 129927
کلمات کلیدی
مائده اسفند مز
خبرنگار

مائده اسفند مز

تصاویر

تعداد نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

آخرین بروز رسانی : 1403/07/22 14:24